AKHIRNYA MENJADI RACUN

By Panda Boy - April 27, 2013



Kadang-kadang kita tak lepas daripada diuji oleh Yang Maha Esa.Akan tetap ada ujian yang mendatang.Allah takkan uji hambanya dengan ujian yang sia-sia kan?Pasti ada hikmah yang perlu kita cari.Aku sebenarnya kesian kat kawan aku.Aku bagi  nama K la.Aku dan K ambil aliran yang berlainan.So,K ni berkawanlah dengan kawan aku yang lain.(Aku bukan nyer ada sorang jer tau kawan) 

Satu hari,aku perasan yang K ni dah tak lepak dengan gengnya(Kawan aku yang lain tu la).So,hati aku kata diorang dah gaduh.Memang betul tekaan aku.Diorang memang gaduh.Nak tahu kes apa?Kes nyer ialah...K ni dah lama memendam rasa dengan salah  seorang daripada geng nyer...

So apa yang aku nak cakap kat sini ialah kalau kita try pendam sesuatu perkara yang akhirnya boleh menjadi racun,kita jugak yang akan menderita.Cuba luahkan rasa sakit hati kita...At least legalah sikit.Rasa ringan la jugak beban yang ditanggung.Kalau cekal dan tabah ,tak kisah la....Ni...main yang dok rok cetong....masalah tuh...

"Cakap memang la senang.Buat nyer dia terguris...lagi paroks..."

memang tak dinafikan,nak menjaga hati orang lain memang susah...lebih baik terluka daripada melukai...tapi kalau kita jer asyik terluka,kita jugak yang merana.Tak aci macam tuh...Ada satu kata-kata yang aku rasa matching la dengan situasi macam  ni ...

Katakan yang benar  walaupun pahit...

Kadang-kadang,bila aku tengok K nangis,kesian pulak aku....sampaikan aku sendiri pun tak  tahu  dah nak buat macam mana...terkelu rasa lidah dibuatnya...kalau korang ada apa-apa nasihat,share la sikit...mana tahu kot-kot boleh membantu....kalau boleh aku tak nak K  stress...tambahan lagi exam dah nak  dekat...huhu...T___T

p/s: Ahhh...!!!! frustnyer citer saya sebenarnya isteri dia tak  main kat TV....eeiii...TV 3ni nak kena dengan aku....

  • Share:

You Might Also Like

0 comments