Aktres Korea Bunuh Diri

By Panda Boy - June 15, 2012


Tadi aku bukak facebook.Nak check ada benda baru tak.Check punya check ada lah satu berita yang menarik.Nak tahu apa?Pasal aktres korea lah.Dia bunuh diri.Namanya ialah Jung Ah Yool.Aku tak kenal sangat pun.


Dia berumur 25 tahun.Dia dikatakan membunuh diri dengan cara menggantung diri kat rumah dia sendiri pada 12 Jun 2012.Masa nak dibawa ke hospital tu,dia dah meninggal dunia.Polis sekarang tengah dok siasat ler punca kematian.Kenalan dia ada cakap yang Jung Ah Yool mengalami kemurungan.Dia ada post kat something Facebook pada 11 Jun.Dia cakap "Tiada apa yang menghiburkan saya/Nothing consoles me"


Mudah cara hidup dia.Tertekan sikit ke,mengalami kemurungan ke,terus pilih nak bunuh diri.Sebab tulah,aku rasa bertuah dilahirkan sebagai Islam sebab aku ada Iman.Kalau tertekan ke,sedih ke,kita tahu kepada siapa kita nak mengadu.Kita tahu siapa yang akan mendengar isi hati kita.kita tahu apa yang boleh buat kita tenang hati.

Artis Korea ni aku tengok macam ....ish..entah lah susah aku nak cakap.Diorang ni suka sangat ambil jalan mudah.Teringin aku nak tanya best ker bunuh diri?Sakit tak?Dia ingat dengan bunuh diri masalah boleh selesai.Kemurungan dia boleh hilang.Huh...

Aku nak cakap untuk diri aku dan semua orang,sejauh mana kita cuba lari daripada masalah,dia tetap akan datang jua sampailah kita menyelesaikannya.Kalau tidak gak (loghat kelatan) ,dok serabut situ r...habis rosak rambut.Kesimpulannya,bunuh diri bukan jalan penyelesaian kepada masalah.Betul tak?

  • Share:

You Might Also Like

0 comments