Suka...Minat...Cinta ??? Itu Nikmat...

By Panda Boy - May 30, 2012


hehe..dah lama aku tak tulis something dalam blog aku ni.....sibuk mengedit ekpom....hehe....
petang yang dak nak hujan ni aku nak tulis pasal perasaan suka,minat dan cinta.

Hati dan perasaan manusia cepat berubahkan?sekejap suka,sekejap benci, sekejap sayang..ish....pening...
kadang-kadang aku tak paham ngan perasaan manusia ni dan kadang-kadang aku tertanya kenapa manusia yang ada perasaan ,nak tak ada perasaan dan sebaliknya.Pelik kan???hurm...

Perasaan manusia selalu berubah.Macam aku.Aku SUKA K-pop tapi bukan MINAT k-pop.Group k-pop yang aku suka ialah Infinite dan member yang aku suka ialah Hoya.


Tapi sekarang dah berubah.Aku still suka Infinite tapi kalau orang aku suka Peniel Shin,member BTOB.Comel.


Tengok,perasaan suka boleh berubah dalam masa yang begitu singkat.Apa beza perasaan suka ngan minat?

Minat,bagi aku lah...satu perasaan suka untuk suatu jangka masa yang lama.Contah lah kan,dulu aku suka makan laksa penang dan sampai sekarang laksa penang still lagi jadi makanan favourite aku...inilah yang dikatakan minat.Aku peminat laksa penang.


How about CINTA?


Alah...sebut je cinta korang mesti dah tersengih-sengih without reason..adoiii....Aku bukanlah teror sangat nak bercakap pasal cinta-cintun ni sebab aku belum rasa lagi...((tak nak pom..hehe))
tapi aku selalu dengar orang kata cinta tu menyakitkan...menyeksakan..and whatever they say...bagi aku cinta tak menyakitkan malah nikmat .Yang menjadikan cinta itu menyakitkan ialah perasaan sayang kita terhadap seseorang....kata orang pro cinta
mandi tak kenyang,tidur tak basah,mandi tak lena...hehe tunggang terbalik habis....

Hakikatnya perasaan merupakan nikmat daripada yang Maha Esa.Kita tak boleh kata "i don't have feeling" sedangkan kita manusia ni ada feeling.Jadi perasaan suka akan bertukar menjadi minat dan minat bertukar menjadi cinta.Pada aku CINTA yang tak menyakitkan ialah cinta kepada Yang Maha Esa.


p/s:entah mende aku dok merepek sorang diri...chill~

  • Share:

You Might Also Like

2 comments

  1. btul..perasaan sering berubah2..kjap suka benda tu,kjap dh xsuka dh..=_= cinta?kalau dh syg org tu mmg xkn berubah ler..hehe;) follow sni blk..tq ye..slm knal;)

    ReplyDelete
  2. terima kasih follow...dah nama manusia....hehe

    ReplyDelete