Panda Boy Story Panda Boy: Citer hantu Slang Kelantan

26 November 2012

Citer hantu Slang Kelantan


Kol 4 pagi doh..ngek la aku ni tok tido ag.Doh mato tok se katup nok wat rano....aku tido doh sepetang....tok se tido rano...ko guano...

ale-ale mato tokse katup..meh aku cerito ko sepseo mg citer atu hok aku dengar male.Ni mok dara aku citor.Aku tupe dengar jah...bele makan aye bele dengar citor atu.Buleh dengar cerito gini kes sebab nenek aku sokmo tok leh tido kes sebab keno ganggu...mok dara aku hok suko benor bergosip ni pom cerito la pasal kawe dio kalau tok silap aku.

Cerito yo gini.Saen dio gi la tido rumoh tok tua.Doh  tak dok ore nak jago mok cik tu pun tuo doh.Tok laki dio mati doh.Mok dara aku oyak mok cik ni saye do'oh do'oh ko tok laki dio.Sapa anok - anok dio sero naik bulu roma.Doh tok naik rano suruh anok nanok nasi katonyo ayoh nak kelik kekgi...kalau aku jadi anok dio aku sei'ria....ado tuh mok daro aku cito ag,si anok ni doh tok tau nak wak rano ag ngan mok dia.Mok dio ni nyanyuk.de nanok nasi gak tinggal...

(gambar hiasan)

Mok daro aku oyak si anok ni gu susuk beras.Mok  dia gak dok cari la mano berah nok nanok nasi ko tok laki hok meninggal doh.Sep mg tahu yo amik gapo?Nya g amik bajo wehh....Gi nanok bajo....ada ko patut...pah yo kato rano?yo kato anok dio ni beli berh cap gapo la yang bau hangit letung....dio tok sedar hok dio nanok tu bajo...

(gambar hiasan)

pahtu Mok daro aku citor ag,mok cik ni tok bidan kalau tok silap aku.Kol 4 pagi yo bangun rr wak kijo dio.Kijo gapo aku tok tahu.Ada tuh yo bangun gi amik parang.Si anok pulok gi tengok la mok nak wak gapo ngan parang tu.Mok dio jawab nok meleh mung r....

kalau aku lari caba doh....nya buleh kato nok meleh ore....eeiii...se'ria aku dengar mok daro aku citor.....ado mok daro aku citor pasal anok yo bau bunga melur,kemboja,air mawar.aku tok brapo ingat part tuh.Hok aku ingat nya yo kato bau wangi tu semerbak di sekeliling rumoh...lamo ugop....

                     ( ni la bunga melur kalau nok kenal gak)                 (hok ni bunga kemboja)

buleh baco ngan pehe ke dop aku tulis slang klate?
Nasib sep mg la nok baco guano pom....hahaha....^_^



Amacam aku punya citer??Bez x??Kalau bez sila lah Like dan Comment

0 AsaRi Chan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...